Konkatedra Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny

„Cztery pory roku” -14 lipca 2017

"Cztery pory roku" -14 lipca 2017

W piątek

14 lipca 2017 o godzinie 20:15

w Bazylice Mariackiej w Gdańsku

 

 

zabrzmi najbardziej znane dzieło Antonio Vivaldiego

„Cztery pory roku”

w jeszcze bardziej zaskakującym opracowaniu na DUET ORGANOWY!

Przy kontuarze wielkich Organów Kościoła Mariackiego zasiądą jednocześnie dwaj znakomici artyści Francuscy,

Marc Adamczewski i Philippe Bardon

Koncert  odbywa się w ramach 40-go Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej Chóralnej i Kameralnej w Gdańsku.

Serdecznie zapraszamy!

 

 

Program:

Antonio Vivaldi

“Cztery pory Roku”

Transcribed by Philippe Bardon for the organ four hands four feet.

 

Koncert nr 1 E-dur

„Wiosna” („La Primavera”)

Allegro

Largo

Allegro, danza pastorale

Koncert nr 2 g-moll

„Lato” („LʼEstate”)

Allegro non molto, Allegro

Adagio, Presto, Adagio

Presto, tempo imetuoso d’estate

Koncert nr 3 F-dur

„Jesień” („LʼAutunno”)

Allegro, ballo e canto de villanelli

Adagio molto, Ubriachi domienti

Allegro, la Caccia

Koncert nr 4 f-moll

„Zima” („LʼInverno”)

Allegro non molto

Largo

Allegro

 

 

MARC ADAMCZEWSKI – początkowo pełnił funkcję organisty w Précy-sur-Oise (instrument Narcisse’a Martina z 1858 roku), później w Villiers-le-Bel (historyczne organy Bunela/Deschampa 1664/1789), wreszcie mianowany jest organistą tytularnym w Coye-la-Forêt, by zasiąść za organami z roku 2006, wybudowanymi przez Yves-Fosssaerta oraz Jean-Marie Tricoteaux.

Adamczewski pobierał nauki u Suzanne Chaisemartin oraz u Gastona Litaize’a w Ecole Normale de Musique w Paryżu oraz w konserwatorium Saint-Maur-des-Fossés, gdzie otrzymał złoty medal, pierwszą nagrodę i dyplom. Swoją grę doskonalił na kursach mistrzowskich słynnych pedagogów m.in. Marie-Claire Alain, Michaela Chapuisa, André Isiora oraz u Louisa Thiry’ego. Koncertował zarówno we Francji, jak i zagranicą (Niemcy, Belgia, Kanada, USA, Finlandia, Norwegia, Polska) jako solista oraz w przeróżnych zestawieniach (organy na cztery ręce, organy i saksofon, organy i orkiestra oraz/lub chór).

Obecnie pracuje jako pedagog w konserwatorium w Noyon. Na swoim koncie posiada trzydzieści nagrań płytowych, wydanych przez własną firmę fonograficzną „EMA”. Od 2004 roku Marc Adamczewski z pasją poświęca się doskonaleniu wirtualnych organów oraz symulatorów organów piszczałkowych.

 

PHILIPPE BARDON – pasja, eklektyzm oraz ciekawość uczyniły z Philippe’a Bardona wybitnego muzyka. Jego nauczycielami byli Susan Landal, Michel Bouvard, Willem Jansen oraz André Isoir; umiejętności improwizacji doskonalił u Jeana Galarda oraz u Philippe’a Lefebvrego. Poza tym Bardon pobierał nauki gry na klawesynie u Hughette Dreyfus oraz u Oliviera Baumonta, a u Yvonne Desportes uczył się harmonii. Ukończył studia ze złotymi odznakami i pierwszymi nagrodami.

Dzięki jego muzycznemu gustowi publiczność ma okazję odkrywać dzieła nieznane bądź rzadziej wykonywane, a także liczne transkrypcje. Bardon z wielką starannością przygotowuje wszystkie programy swych koncertów we Francji i w innych krajach m. in. w Szwajcarii, Niemczech, Danii, Belgii etc. Jest wykonawcą dzieł wszystkich J.S. Bacha, lecz wyspecjalizował się także we francuskiej muzyce XVIII wieku. Jest redaktorem licznych partytur organowych, wśród których ukazały się dotychczas niepublikowane znaczące dzieła Piroye’a czy Bauvarleta-Charpentiera.

Philippe Bardon pełni funkcję organisty tytularnego w kościele Saint-Maclou w Pontoise. Od 1997 udziela nauki gry na organach oraz na klawesynie w Pontoise oraz w Coye-la-Forêt, a także w konserwatorium w Ermont. W latach 2008 – 2012 kierował Akademią Organową w Saint-Maximin-La-Sainte-Beaume.

 

Marc Adamczewski i Philippe Bardon współpracują ze sobą od ponad 10 lat, co zaowocowało znacznym powiększeniem repertuaru organowego na 4 ręce. Koncertują razem we Francji i w Niemczech (w ramach festiwali m.in.:  Turyńskiego Lata Organowego w Arnstadt, w Toulouse-Les-Orgues, Roquevaire, Nizza, Toul oraz Saint-Maximin), a w ich repertuarze znajdują się m.in. „Cztery pory roku” Vivaldiego (nagrane w Coye-la-Forêt), Suity orkiestrowe i Koncerty Brandenburskie J.S. Bacha (nagrane w Saint-Maximin), „Eine kleine Nachtmusik” oraz Symfonia nr 40 Mozarta, „Siedem ostatnich słów Zbawiciela na Krzyżu” Haydna, kwartet „Śmierć i dziewczyna” Schuberta, walce, polki i galopy J. Straussa, a także dzieła Faurégo i Ravela: „Dolly”, „Ma Mère l’Oye”.

Adamczewski i Bardon pragną, by także i młodzi słuchacze odkryli piękno muzyki organowej, stąd nawiązali współpracę w gawędziarką Patricią Seznec, by wspólnie prezentować bajki muzyczne („Karnawał zwierząt” Saint-Saënsa, „Piotruś i wilk” Prokofiewa, suita „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego, „Jaś i Małgosia” Humperdincka.s

 

 

 

NABOŻEŃSTWA

INF. DLA TURYSTÓW

WYDARZENIA

DOJAZD

40 ludzie podążają BMWNMP
Twitter Pic Krzysio_ Twitter Pic eRPe1975 Twitter Pic SanktFat Twitter Pic Ziarno_S Twitter Pic RafaBabi Twitter Pic cool2008 Twitter Pic Annamar7 Twitter Pic Bystry14
Skontaktuj się z nami :

Nazwa:

E-mail:

Verification Image

Wpisz numer z góry: